Live chat blijkt de sleutel tot een hogere omzet!

Live chat is inmiddels niet meer weg te denken van een moderne website. Toch onderschatten vandaag de dag nog (te) veel ondernemers de toegevoegde waarde van live chat binnen hun bedrijf.
We leven in een tijdperk waar 62% van de mobiel gebruikers verwacht dat er een live chat aanwezig is op een website. Naar verwachting zal dit percentage toenemen tot 87% in de komende 12-18 maanden.
Hier staat tegenover dat slechts 9% van de bedrijven gebruik maakt van live chat op hun website. Vreemd!
Er is een duidelijke verzoek vanuit de klant voor live chat.
Waarom wordt hier door de meeste ondernemingen dan niet slim op ingespeeld? 

Daarbij liegen de cijfers er niet om. Het hebben van een live chat helpt daadwerkelijk met het verhogen van de omzet. Nog niet overtuigd? Hier 3 redenen waarom live chat uw sleutel is tot een hogere omzet.

#1          Websites met live chat verkopen beter
De cijfers liegen er niet om. Websites met live chat verkopen beter. Niet alleen website die daadwerkelijk direct producten of diensten verkopen middels een webshop, ook websites waarbij (prijzen van) diensten of producten kunnen worden aangevraagd. Zo zal 77% van de websitebezoekers geen aankoop doen op een website als er geen optie tot live chat beschikbaar is. Daar komt nog eens bij dat klanten gedurende het aankoopproces snel de juiste antwoorden op hun vragen willen vinden. Maar liefst 53% van de klanten overweegt de online aankoop te stoppen wanneer dit niet het geval is.

Dat is nog niet alles! Volgens een een onderzoek van Forrester blijken websites 40% meer conversies binnen te halen met een bemande live chat dan zonder live chat. 

#2          Websites met live chat hebben een hogere klanttevredenheid
Om een lang verhaal kort te houden; klanten hebben over het algemeen een hekel aan wachten.
Hoe sneller de service, hoe groter de kans op een hoge klanttevredenheid. Een hoge klanttevredenheid biedt een verhoogde kans op toename van de klantenkring en aankoop van producten en diensten, wat weer leidt tot een verhoogde omzet.

Live chat op de website stelt u in gelegenheid om binnen een kwestie van seconden op de vraag van een klant te reageren. Een goede vuistregel om hierbij aan te houden is een wachttijd van maximaal 30 seconden. De betere live chats hebben de mogelijkheid om een alarm in te stellen op uw computer of telefoon wanneer een bericht binnenkomt. 

Blijkt uw live chat een dusdanig succes dat deze u (met uw team) niet langer kunt bijhouden? Dan helpt HS Telefoonservice u graag. Neem vandaag nog contact met ons op over de mogelijkheden.  

#3          De klant vraagt om live chat
‘Klant is koning'
Deze regel zal menig ondernemer kunnen dromen. De vraag van deze “koning” is duidelijk: live chat! Zoals we al eerder vermeldden; 62% van de mobiel gebruikers verwacht live chat op een website.
Hier komt nog eens bij dat van alle mediums voor klantenservice, live chat met 73%, het hoogste scoort. Live chat laat hierbij email (61%), app (53%), social media (48%) en telefoon (44%)  achter zich. 

Wilt u kijken hoe u uw omzet zou kunnen verhogen met live chat?  HS Telefoonservice helpt u graag!
Met ons kleinschalige team staat klantenservice en uw bedrijfsstijl centraal. Neem vandaag nog contact met ons op over de mogelijkheden.